"Kunnioita vanhempiasi" sanoo jokin fiktiivinen opus. Ehkäpä kunnioitan, ehkäpä en. Normaalisti kunnioitus kuitenkin pitää ansaita. Ikä ei vielä yksinään riitä kunnioituksen saavuttamiseksi.

Olette varmastikin huomanneet, että vanhukset eivät kunnioita ketään, etenkään kaupoissa. Aina ohittamassa, uhkailemassa ja metelöimässä. Ja kehtaavat vielä vaatia jotain kunnioitusta. Jos ei perkele minun toiminta miellytä toista ihmistä, siitä voi sanoa, mutta jumalauta en minä itsekään kyllä rupea katselemaan toisten apinoimista. Kunnioituksen saavuttaminen vaatii kunnioituksen antamista.

Miksi ihmeessä minun pitäisi välittää siitä, mitä jokin tuntematon ihminen minusta ajattelee? Minä pukeudun juuri niin kuin minua itseäni huvittaa ja teen asiat, kuten itse parhaaksi näen. Ulkopuolisilla on kaikista vähiten kaikista ihmisistä mitään sanomista näihin asioihin. Mutta ei, kävelepä mustissa vaatteissa jossain kaupungilla kalja kädessä, ihan rauhassa olet vain paikkaa vaihtamassa, niin eiköhän joku vitun mummo soita poliisit siihen. Ja miksi? Ihan vain sen takia, kun ei mummo ole nähnyt kyrpää vuosikymmeniin ja sitä panettaa ja vituttaa, eikä kumpaankaan löydy mitään ratkaisua. Paitsi, että vitutukset tuottaminen muille ihmisille tuntuu vähentävän mummojen omaa vitutusta.

Tämä ei koske tietenkään kaikkia vanhuksia, mutta nuo julkisilla paikoilla kulkevat mummot ovat yleensä aika paha merkki tulevasta paskasta.